Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody kariérního koučinku a poradenství
Junková, Lucie
Bakalářská práce se zabývá tématy kariérního koučinku a poradenství zaměřeného na studenty středních škol v České republice. Základními aspekty práce jsou zmíněné pojmy, jež jsou popsány v návaznosti na rámcové programy středních škol, dále jsou uvedeny teoretické podklady koučinku a kariérního poradenství spojené s tématy motivace a nerozhodnosti. Cílem práce je návrh postupu v oblasti kariérního koučinku a poradenství jako podpora pro mladé lidi při stupu na trh práce. Tento návrh byl testován s pilotní skupinou studentů. Ze získaných informací z metodického postupu bylo sestaveno dotazníkové šetření. Datový soubor byl poté analyzován za pomoci statistických nástrojů. Strukturované rozhovory odrážely výsledky z dotazníkového šetření, kde byly určité problematiky zkoumány hlouběji. Výsledky jsou zdrojem doporučení a podnětu do diskuse vztahující se ke vstupu absolventů středních škol na trh práce.
Motivace studentů středních škol ke studiu anglického jazyka
LIŠKOVÁ, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace žáků k učení se cizím jazykům, a to především učení se cizímu jazyku anglickému na střední škole. V prvních kapitolách je pojem motivace vymezen, jsou popsány její základní typy a teorie. Dále se práce věnuje motivačním faktorům, jak v učení se cizím jazykům, tak v jejich výuce ve školním prostředí. Pozornost je rovněž věnována motivační roli učitele. V závěru teoretické části jsou představena specifika anglického jazyka a studentů středních škol. Praktická část této práce si klade za úkol analyzovat motivaci studentů středních škol ke studiu anglického jazyka a vliv učitele na tuto motivaci. Za tímto účelem bylo realizováno kvalitativního dotazníkového šetření výzkumného vzorku dvaceti třech studentů čtvrtého ročníku střední školy, jehož výsledky jsou v praktické části zpracovány.
Komparace zájmu o sportovní aktivity mezi studenty středních škol v Praze a v Karlovarském kraji.
Mechlová, Lenka ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název práce: Komparace zájmu o sportovní aktivity mezi studenty středních škol v Praze a v Karlovarském kraji Cíle: Cílem práce je zjistit a porovnat zájem o sportovní aktivity mezi studenty středních škol v Praze a v Karlovarském kraji, zjistit, jaké jsou důvody, proč studenti sportují, případně proč o sportovní aktivity nemají vůbec zájem. Dalším cílem je také zjistit a porovnat způsob trávení volného času studentů v obou regionech, dále pak ověřit, jaké mají studenti v daných oblastech podmínky pro sportování. Metody: Zájem o sportovní aktivity byl zkoumán prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven speciálně pro tento výzkum. Výsledky: Výsledky tohoto výzkumu naznačují, že úroveň sportovní činnosti u studentů v Karlovarském kraji je na vyšší úrovni než u studentů v Praze. Přestože jsou podmínky pro sportování v Karlovarském kraji horší, studenti zde sportují častěji a sport zaujímá lepší pozici mezi ostatními volnočasovými aktivitami. Klíčová slova: sportovní aktivity, studenti středních škol, volný čas, motivace, Karlovy Vary, Praha
Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni
Kácovský, Petr ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Bochníček, Zdeněk (oponent) ; Kříž, Jan (oponent)
Název práce: Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni Autor: Petr Kácovský Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato disertační práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky termodynamiky na vyšším stupni českých gymnázií. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části: Výzkumná část se věnuje studiu typických konceptuálních obtíží studentů v oblasti tepelných jevů a jejím primárním cílem je identifikace nejvýraznějších miskoncepcí studované populace. Formou konceptuálního testu bylo v pretestu a posttestu osloveno více než 500 studentů, přibližně polovina z nich se s dvouletým odstupem zúčastnila také třetího, retenčního testování. Výsledky konceptuálního testu jsou provázány s výsledky paralelně prováděných výzkumů postojů respondentů. Vývojová část práce - zčásti inspirovaná předcházejícím výzkumem miskoncepcí - je věnována přípravě a testování experimentů relevantních pro výuku termodynamiky. Celkem bylo zpracováno, se studenty vyzkoušeno a v elektronické podobě zveřejněno 46 podrobně komentovaných a zdokumentovaných pokusů určených primárně pro učitele coby inspirace a podpora jejich vlastního experimentování. Tento materiál pro učitele je doplněn sadou deseti pracovních listů, které slouží...
Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni
Kácovský, Petr ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce)
Název práce: Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni Autor: Petr Kácovský Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato disertační práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky termodynamiky na vyšším stupni českých gymnázií. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části: Výzkumná část se věnuje studiu typických konceptuálních obtíží studentů v oblasti tepelných jevů a jejím primárním cílem je identifikace nejvýraznějších miskoncepcí studované populace. Formou konceptuálního testu bylo v pretestu a posttestu osloveno více než 500 studentů, přibližně polovina z nich se s dvouletým odstupem zúčastnila také třetího, retenčního testování. Výsledky konceptuálního testu jsou provázány s výsledky paralelně prováděných výzkumů postojů respondentů. Vývojová část práce - zčásti inspirovaná předcházejícím výzkumem miskoncepcí - je věnována přípravě a testování experimentů relevantních pro výuku termodynamiky. Celkem bylo zpracováno, se studenty vyzkoušeno a v elektronické podobě zveřejněno 46 podrobně komentovaných a zdokumentovaných pokusů určených primárně pro učitele coby inspirace a podpora jejich vlastního experimentování. Tento materiál pro učitele je doplněn sadou deseti pracovních listů, které slouží...
Téma každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Surmová, Eliška ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Následující diplomová práce pojednává o tématu každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění a výtvarné výchově. V teoretické části se zaměřuje nejprve na sledování fenoménu každodennosti a stereotypu napříč různými vědními disciplínami, jako je filozofie, sociologie, psychologie, antropologie nebo historie. Následně je vypracována koncepce zobrazování každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění, která zahrnuje autory, jejichž tvorba se tématu každodennosti a stereotypu věnuje a svou tvorbou spadají do období od 2. poloviny 20. století po současnost. Vytvořili jsme tři přístupy dané koncepce, které se liší přístupem k zobrazování reality každodenního života. V didaktické části se věnujeme problematice výtvarných řad a navazujeme vlastní tematickou řadou pro studenty středních škol. Tematická řada čítá pět návazných výtvarných úkolů, které směřují ke studentově reflexi vlastní každodennosti na několika úrovních. Praktická část je souborem dvou plakátů, ve kterých autorka práce reflektuje vlastní každodennost a její proměny v závislosti na prostředí. Plakát s názvem "Rutina" sleduje běžný každodenní život, typické situace, ale i poetické momenty, které přináší. Plakát "Rituál" se věnuje změně každodennosti při návštěvách babičky, běžným činnostem, které jsou pro autorku spojené s hlubokým...
Metoda ukotvujících vinět a její využití pro zvyšování komparability sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti ICT
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
Tato práce pojednává o využití metody ukotvujících vinět v pedagogickém výzkumu při zjišťování úrovně vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) se zaměřením na české středoškolské studenty. Teoretická část práce obsahuje popis kurikulárních dokumentů, které stanovují vědomosti a dovednosti v oblasti ICT. V České republice se jedná především o rámcové vzdělávací programy. Popsán je také mezinárodní dokument DigComp. Dále teoretická část obsahuje podrobný popis metody ukotvujících vinět se zaměřením na neparametrický přístup této metody. Součástí je přehled dostupné české i zahraniční literatury k výzkumům zaměřeným na vědomosti a dovednosti v oblasti ICT, včetně mezinárodních výzkumů International Computer and Information Literacy (ICILS) 2013 a 2018, a na využití metody ukotvujících vinět v pedagogických výzkumech. Empirická část obsahuje popis kroků při formulaci ukotvujících vinět, nedílné součásti metody ukotvujících vinět, dle kurikulárních dokumentů České republiky a při vytváření ukotvujících vinět na základě mezinárodního dokumentu DigComp. Ověřováno bylo splnění předpokladů metody ukotvujících vinět (ekvivalence vinět a konzistence odpovědí) nejen pomocí dotazníků, ale také inovativně pomocí rozhovorů se studenty. Dále empirická část obsahuje postup při...
Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni
Kácovský, Petr ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Bochníček, Zdeněk (oponent) ; Kříž, Jan (oponent)
Název práce: Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni Autor: Petr Kácovský Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato disertační práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky termodynamiky na vyšším stupni českých gymnázií. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části: Výzkumná část se věnuje studiu typických konceptuálních obtíží studentů v oblasti tepelných jevů a jejím primárním cílem je identifikace nejvýraznějších miskoncepcí studované populace. Formou konceptuálního testu bylo v pretestu a posttestu osloveno více než 500 studentů, přibližně polovina z nich se s dvouletým odstupem zúčastnila také třetího, retenčního testování. Výsledky konceptuálního testu jsou provázány s výsledky paralelně prováděných výzkumů postojů respondentů. Vývojová část práce - zčásti inspirovaná předcházejícím výzkumem miskoncepcí - je věnována přípravě a testování experimentů relevantních pro výuku termodynamiky. Celkem bylo zpracováno, se studenty vyzkoušeno a v elektronické podobě zveřejněno 46 podrobně komentovaných a zdokumentovaných pokusů určených primárně pro učitele coby inspirace a podpora jejich vlastního experimentování. Tento materiál pro učitele je doplněn sadou deseti pracovních listů, které slouží...
Awareness and Knowledge of Lexical and Spelling Differences Between British and American English Among Czech Students of English
Nováková, Alena ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá lexikálními a pravopisnými rozdíly mezi britskou a americkou angličtinou. Teoretická část nabízí přehled dějin a vývoje těchto rozdílů a zahrnuje seznam vybraných vysoce frekventovaných slov. Dále se zaměřuje na roli americké kultury ve světě a její dopad na angličtinu. Praktická část sestává z průzkumu a jejím cílem je zjistit, zda mají čeští studenti středních škol povědomí o britské a americké angličtině a rozdílech mezi nimi. Zvláštní pozornost je věnována médiím, v nichž převládá americká angličtina, a jejich vlivu na jazykovou způsobilost studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.